Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Externe Beschwerdestelle eingerichtet

Der Landesverband hat eine neue externe Beschwerdestelle eingerichtet. An die Externe Beschwerdestelle für die Klärung von Diskriminierung, Mobbing, Belästigung und zwischenmenschlichen Konflikten in der Partei (kurz: Externe Beschwerdestelle) könnt ihr euch mit allen Beschwerdefällen wenden.

Die Externe Beschwerdestelle ist die erste Anlaufstelle für die vertrauliche Klärung jeglichen grenzüberschreitenden Verhaltens in der Parteiarbeit. Je nach Meldung leitet die Externe Beschwerdestelle euch (natürlich nur nach Rücksprache) an die parteiinternen Schieds- und Schlichtungsorgane (siehe Webseite) weiter. Für die Externe Beschwerdestelle haben wir den Verein Konsens engagiert, damit die Stelle unabhängig von der Partei funktioniert. Die Beratungen sind vertraulich.

Erreichbarkeit

Ihr erreicht die Externe Beschwerdestelle unter folgender Telefonnummer: 0151 11 14 14 28. Die Hotline ist montags bis donnerstags von 9 bis 17 Uhr und freitags von 9 bis 13 Uhr erreichbar. Bei Nicht-Erreichbarkeit und außerhalb dieser Zeit könnt ihr eine SMS oder WhatsApp-Nachricht mit Rückrufbitte senden. Der Rückruf erfolgt dann zeitnah.

Diese Informationen findet ihr auch auf der Webseite der Grünen Berlin unter dem Reiter „Service“ bei “Beschwerdestrukturen”.

Bei Fragen zur Externen Beschwerdestelle könnt ihr euch gerne an Monika Jorge Mateo (monika.jorgemateo@gruene-berlin.de) wenden.