Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

So gelingt die Verkehrswende

von Astrid Bialluch-Liu • verkehrspolitische Sprecherin – Radverkehr, B‘90/GRÜNE Tempelhof-Schöneberg  

Radverkehr

Die Verkehrswende wird sichtbar. Knapp acht Kilometer sichere Radinfrastruktur und 500 Fahrradbügel werden noch in diesem Jahr in Tempelhof-Schöneberg auf die Straße kommen. • An den Hauptverkehrsstraßen Mariendorfer Damm, Hauptstraße, Boelckestraße, Attilastraße und in der Schöneberger Straße werden insgesamt ca. 5.000 m sichere und geschützte Radspuren entstehen. • Blumenthal-/Werderstraße, Torgauer Straße und Priesterweg werden asphaltiert, um die Befahrbarkeit für den Radverkehr zu verbessern (ca. 1.000 m). • Handjerystraße und Monumentenstraße werden zu Fahrradstraßen (ca. 1.800 m). • Ca. 500 Fahrradbügel sollen an U- und S-Bahnhöfen und an Straßen des Radnetzes errichtet werden.

Von Annabelle Wolfsturm • verkehrspolitische Sprecherin – Fußverkehr, B‘90/GRÜNE Tempelhof-Schöneberg

Berlins 1. Schulstraße in Lichtenrade

Vom 17. April bis zum 18. Mai dieses Jahres setzt die Bruno-H.-Bürgel-Schule mit Unterstützung des Bezirksamtes die erste „Schulstraße“ Berlins um. Hierzu wird der Rackebüller Weg morgens eine halbe Stunde vor Schulbeginn gesperrt. Ziel ist es, die Verkehrssicherheit aller Kinder sicherzustellen. Im Anschluss wird das Projekt evaluiert.

Asphaltierung der Blumenthalstr. in Tempelhof sorgt für komfortableres und besseres Radfahren.

Foto © Astrid Bialluch-Liu 

Sommerstraße in Schöneberg

Von Mai bis Oktober wird ein Teil der Steinmetzstraße zur Sommerstraße. Die Nachbarschaft gestaltet die Straße. Mit temporär aufgestellten Stadtmöbeln und Blumenbeeten soll die Aufenthaltsqualität erhöht werden. Autoverkehr ist in diesem Bereich dann nicht möglich.

Freuen sich über den Piloten in Lichtenrade: Stadträtin Saskia Ellenbeck, schulpolitische Sprecherin Martina Zander-Rade, fußverkehrpolitische Sprecherin Annabelle Wolfsturm

Foto © Saskia Ellenbeck